flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Витяг з аналізу звернень громадян, що надійшли до суду у 1 півріччі 2020 році

Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України (ст. 40).

Результати проведеного аналізу по роботі зі зверненнями громадян у 1 півріччі 2020 року свідчать, що ця робота в суді ведеться на належному рівні, керівництвом суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться відповідна аналітична робота.

У суді створені необхідні умови для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються у строки, визначені законами. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду та прийняте рішення.

У першому півріччі 2020 року до суду надійшло 14 письмових звернень громадян (заяв). За аналогічний період 2019 року на розгляді перебувало 6 звернень.

Обґрунтовані звернення та скарги не надходили ні у 2020 році, ні у 2019.

Сьогодення диктує нам свої правила та вносить корективи в роботу суду. Так на період введеного карантину в Україні, в суді припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду. Проте Зарічний районний суд м. Суми завжди відкритий для запровадження нових, зручних для громадян технологій. Завдяки сервісу EasyCon кожен зареєстрований в системі громадянин може потрапити на відеоприйом до керівництва суду онлайн, навіть перебуваючи вдома.

За звітний період керівництвом суду на особистому прийому прийнято громадян:

В більшості випадків громадяни, звертаючись на особистому прийомі до керівництва суду або з письмовими зверненнями, розраховують на їх особисте втручання в розгляд справи, надання відповідних вказівок, вплив на конкретних суддів та вжиття до них заходів реагування, а також в отриманні юридичних консультацій. Як наслідок, значна частина питань, які порушуються у зверненнях, виходить за межі повноважень, які законом надані керівництву суду.

Слід також виділити як окрему категорію звернень – запити на доступ до публічної інформації, які подаються до суду та розглядаються в порядку та строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації». Протягом звітного періоду на адресу суду надійшло 7 запитів про отримання публічної інформації (за 2019 рік таких запитів було 9).

Розгляд звернень про надання доступу до публічної інформації в Зарічному районному суді м. Суми здійснюється у відповідності до вимог законодавства, з дотриманням гарантій забезпечення права на доступ до публічної інформації. Відповіді на запити про доступ до публічної інформації є повними, відмови у задоволенні таких запитів ґрунтуються на вимогах Закону.

Не можна залишити поза увагою наявність позитивних відгуків про роботу суду від громадян. Так, за звітний період на адресу суду від викладачів Сумського державного університету надійшла подяка секретареві судового засідання Марині Терещенко за участь у дистанційному занятті студентів у формі ділової гри «Судовий процес».

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів державної влади, Зарічний районний суд м. Суми і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян та усуненню причин, що породжують скарги.