flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Майже 83% опитаних респондентів високо та добре оцінили якість роботи суду, квітень 2019 рік

Нагадаємо, що протягом квітня 2019 року проводилось опитування у судах Чернігівської області з метою вивчення думки громадян, які є відвідувачами судів та користувачами судових послуг задля сприяння налагодження належної комунікації та взаємодії між судами та громадськістю, а також вдосконаленню роботи судів в цілому.

В ході даного опитування була зібрана та проаналізована інформація за такими параметрами як доступність суду, зручність та комфортність перебування в суді, повнота та ясність інформації, прийнятність витрат, пов’язаних зі зверненням до суду, доступність правової допомоги у разі необхідності, дотримання термінів судового розгляду, сприйняття роботи працівників апарату суду, сприйняття роботи судді.

Дослідження  було здійснене за технічної підтримки ГО «Північна правозахисна група» в  рамках програми опитувань відвідувачів  судів  під час реалізації проекту «Проведення опитувань учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування (КГЗ) в Чернігівській та Сумській областях», який здійснювався Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини у партнерстві з громадською організацією «Північна правозахисна група» (м. Суми) за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».

Організація досліджень та формування вибірки:

З урахуванням загальної кількості відвідувачів за 10 приймальних днів мінімальна допустима вибірка була встановлена на рівні не менше 70 анкет.

Висновки:

Отримані в ході опитування дані свідчать про загалом позитивну оцінку відвідувачами  якості роботи Зарічного районного суду м. Суми: більшість респондентів (82,80%) високо та добре оцінили якість роботи суду, 7,53% відвідувачів поставили посередню оцінку якості роботи суду, 1 відвідувач поставив негативну оцінку якості роботи суду, 8 - відмовились відповідати на це питання.

За 5-бальною шкалою середня оцінка суду всіма респондентами становить 4,36.

Як свідчить аналіз окремих вимірів якості роботи суду найбільш високо відвідувачі суду оцінили повноту та ясність інформації у суді (середній бал оцінювання склав 4,63) та зручність та комфортність перебування в суді (середній бал оцінювання склав 4,55), найбільш критично було оцінено блоки питань дотримання термінів судового розгляду  (середній бал оцінювання склав 4,21) та доступність суду (середній бал оцінювання склав 4,30). Під час обговорення результатів опитування з представниками суду, було зазначено, що в Зарічному районному суді м. Суми бракує суддів, а навантаження на установу чимале, тож це має вплив на показник дотримання термінів судового розгляду. Щодо доступності, в суді є таблички шрифтом Брайля, будівля має пандус, але відсутність ліфту може завдати незручностей відвідувачам з інвалідністю. Одночасно, треба зазначити про можливість проведення засідань на першому поверсі у разі необхідності та відповідальність працівників суду, які намагаються зробити умови перебування відвідувачів суду максимально зручними.

Середній інтегральний показник за вимірами якості становить 4,44.

Серед інформації, яка була отримана від відвідувачів Зарічного районного суду м. Суми: під час відповіді на питання, які конкретні зміни, необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні, були отримані пропозицій від відвідувачів, серед яких «доступний WI-FI», «зробити ліфт для людей з інвалідністю», «збільшити штат суду, оскільки велике навантаження». Слід відмітити, що були отримали як позитивні відповіді на кшталт: «все влаштовує»» та «все добре».

Окремої уваги заслуговує оцінка відвідувачів суду сторінка суду в мережі інтернет, адже 73,12 % користувалися можливістю знайти щось корисне на сторінці суду, щодо питання «Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?» - середній бал оцінювання склав 4,79.

Що стосується роботи системи «Електронний суд», більшість респондентів (81,72%) зазначили, що знають про початок функціонування цієї системи, особисто нею користувалися лише 33,33% (31 особа). Конкретних коментарів відвідувачів щодо роботи системи не було, лише зауваження, що потрібне повне впровадження системи. Середній бал оцінювання роботи системи «Електронний суд» відвідувачами склав 3,35. 

Наступні рекомендації були складені після аналізу одержаної в ході опитування інформації разом з представниками суду, з метою покращення функціонування суду: