flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Розглянуто справу про корупційні адміністративні правопорушення відносно керівника одного із навчальних закладів м. Суми (із відеосюжетом)

01 грудня 2017, 09:39

29 листопада 2017 року судом об’єднано в одне провадження та розглянуто адміністративні матеріали відносно начальника ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка, громадянина С. відносно якого були складені адміністративні протоколи за ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП (не повідомлення в установлених законом порядку про наявність реального конфлікту інтересів, вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, направлення подання про присвоєння військового звання «полковник» достроково та в 2015-2016 роках та видачу наказів про преміювання підлеглих, у тому числі свого пасинка).

Провадження у справі відносно громадянина С. закрито у зв’язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Дослідивши протоколи та матеріали справи про адміністративні правопорушення суд дійшов наступних висновків.

Визначений законом термін, упродовж якого можливе притягнення особи до відповідальності за вчинення адміністративного корупційного правопорушення починається з дня виявлення такого правопорушення, яким вважається день отримання уперше інформації уповноваженим органом про вчинення таких дій, та відповідно до ст. 38 КУаАП складає 3 місяці, але не може перевищувати двох років з дня його вчинення.

З 04 квітня 2017 року (з часу, коли вже здійснювалася перевірка відносно  С.) до 12 жовтня 2017 року (часу, коли матеріали надійшли до суду) сплинуло більш 3 місяців, а з часу підписання подання про присвоєння військового звання (20 жовтня 2015 року) – більш 2 років, тому на час направлення протоколів до суду та розгляду справи закінчилися строки, які визначені ст. 38 КУпАП.

У складених протоколах зазначено, що С. є суб’єктом правопорушення, пов’язаного з корупцією згідно п. «г» ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», тобто є військовою посадовою особою.  У ч. 1 ст. 6 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» регламентовано, що військові посади – це штатні посади, що підлягають заміщенню військовослужбовцями і відповідні їм військові звання передбачаються у штатах (штатних розписах) військових частин, кораблів, органів військового управління, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів.

Згідно листа Кадрового центру Збройних сил України № 321/кц/ 4112 від 13.11.17, наданого на запит суду, С. не займає штатну посаду в Збройних силах України.

Законодавством України не заборонено працювати близьким родичам у закладах освіти. Так, згідно листа Міністерства освіти і науки України №1/11-13074 від 07.10.2016 обмеження щодо спільної роботи близьких осіб не поширюється на керівників закладів освіти.

Щодо повідомлення про конфлікт інтересів. В матеріалах справи є підтвердження, що начальник Кадетського корпусу 19 серпня 2015 року звертався із листом до Міністра освіти і науки з проханням роз’яснити зміни до Постанови КМУ № 566 від 05 серпня 2015 року щодо порядку преміювання, повідомляючи про конфлікт інтересів при нарахуванні та виплаті премій заступнику начальника з навчальної роботи, який є його пасинком, та отримав листа про те, що преміювання, встановлення надбавок і доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги, згідно вище вказаної Постанови КМУ, здійснюється за рішенням органу вищого рівня – тільки відносно керівника.

Після чого С. підписував документи про преміювання, після їх погодження з юридичною службою, бухгалтерією та іншими службами. Умислу на вчинення корупційних дій, особистої користі в діях С. за ознакою родинних зв’язків не встановлено.

Преміювання є невід’ємною складовою частиною грошового забезпечення всіх працівників-військовослужбовців та носить обов’язковий характер у межах виділених асигнувань. При преміюванні підлеглих С. не робив нікому привілеїв. (що підтверджено порівняльними таблицями преміювання).

Преміювання здійснювалося на підставі положень, затверджених загальними зборами трудового колективу для всіх працівників, та по розміру винагороди не були більшими ніж для інших офіцерів рівної посади та звання.

Присвоєння військового звання здійснювалося Міністром оборони України на підставі подання Міністерства освіти і науки України, підписувалося після розгляду цього питання на зібранні трудового колективу всього учбового закладу та перевірялося кадровою комісією. Аналогічне військове звання було також присвоєно іншому заступнику начальника .

Згідно атестації, підписаної Міністерством освіти і науки України, С. характеризується позитивно, як чесний і порядний офіцер, який багато зробив на користь учбового закладу.

21 листопада 2017 року трудовий колектив, батьки вихованців та випускників, офіцери ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка (усього 152 підписи) звернулися до суду з клопотанням урахувати високі моральні та ділові якості громадянина С. при винесенні рішення по справі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів.

Суддя – Капкін О.Б.

Пошук в ЄДРСР судових рішень можна здійснити за номером 591/5734/17.

Відеосюжет можна переглянути на телеканалі UA:Суми за посиланням: http://tv.sumy.ua/u-zarichnomu-rajonnomu-sudi-sum-zakryly-spravu-stosovno-yuriya-svidlova/